Werken - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Werken - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Werken

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

30 Juli 2009 | Guatemala, Quetzaltenango

Het is weer even geleden. Ik ben namelijk geteisterd door de griep :S. Hopelijk niet de mexicaanse griep, maar daar zijn ze hier niet zo bang voor. Het grote verschil is wel, dat ik hier meteen (en ik lieg niet) 7 verschillende soorten medicijnen kreeg aangeraden! Terwijl ik thuis twijfel of ik ubverhaupt wel een paracetmol neem, krijg ik hier spierverslappers, amfeteminen (of zoiets), limoenpillen, enz. aangeprezen. Ik hou het voorlopig bij antigrippe. Wat een soort ibuprofen is met een groot percentage koffie-extract (om me wakker te houden tijdens de lessen, want the show must go on). Gelukkig is het niet super erg (met diarree enzo), maar heb last van mijn keel, neus en hoofd.
Nu was ik van plan om dit weekend op het strand uit te rusten, maar helaas de trip wordt gecanceld. Echt super bommer. I.p. daarvan gaan we naar een kleiner strandje dichterbij, voor enkel een dagje. Nou ja, misschien beter ook. Kan ik ten minste helemaal uitzieken.
Nu het goede nieuws. Vanaf volgende week maandag mag ik in de kliniek gaan werken en vanaf woensdag op school. Echt ideaal. Precies wat ik wilde. IK hbe echt enorm veel izn. Nu alleen maar hopen dat ik op tijd beter ben, zodat ik niet zelf naar de dokter moet i.p.v. er een te zijn ;).
Het is vrijdag dus tijd voor de diploma uitreikingen. Dat is echt heel leuk. De leraar zegt iets over jou en jij bedankt de leraren (voor al je weg gaat). Best spannend om voor zo'n grote groep spaans te praten. Gelukkig heb ik nog 3 weken om te oefenen.
Vanavond is een cena internatcional, waarbij iedereen eten uit zijn of haar eigen land maakt. Dit is vrij moeilijk als je alleen uit nederland komt, maar we hebben besloten om met de duitsers en iemand uit engeland een europesche maaltijd te maken ;).
-XxX-

  • 01 Augustus 2009 - 20:20

    Amal:

    Hoi lieve Bibie,
    Beterschap meid. Alvast proficiat met je diploma en heel veel succes en vooral plezier in je werkervaring strakjes. Zorg goed voor jezelf. Natuurlijk heb ik vertrouwen hierin. Kus en knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Het België van Honduras...

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Thuis

04 September 2009

Afscheid

31 Augustus 2009

Antigua

23 Augustus 2009

Surprise

18 Augustus 2009

Droomreis
Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 65700

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: