Werken - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Werken - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Werken

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

30 Juli 2009 | Guatemala, Quetzaltenango

Het is weer even geleden. Ik ben namelijk geteisterd door de griep :S. Hopelijk niet de mexicaanse griep, maar daar zijn ze hier niet zo bang voor. Het grote verschil is wel, dat ik hier meteen (en ik lieg niet) 7 verschillende soorten medicijnen kreeg aangeraden! Terwijl ik thuis twijfel of ik ubverhaupt wel een paracetmol neem, krijg ik hier spierverslappers, amfeteminen (of zoiets), limoenpillen, enz. aangeprezen. Ik hou het voorlopig bij antigrippe. Wat een soort ibuprofen is met een groot percentage koffie-extract (om me wakker te houden tijdens de lessen, want the show must go on). Gelukkig is het niet super erg (met diarree enzo), maar heb last van mijn keel, neus en hoofd.
Nu was ik van plan om dit weekend op het strand uit te rusten, maar helaas de trip wordt gecanceld. Echt super bommer. I.p. daarvan gaan we naar een kleiner strandje dichterbij, voor enkel een dagje. Nou ja, misschien beter ook. Kan ik ten minste helemaal uitzieken.
Nu het goede nieuws. Vanaf volgende week maandag mag ik in de kliniek gaan werken en vanaf woensdag op school. Echt ideaal. Precies wat ik wilde. IK hbe echt enorm veel izn. Nu alleen maar hopen dat ik op tijd beter ben, zodat ik niet zelf naar de dokter moet i.p.v. er een te zijn ;).
Het is vrijdag dus tijd voor de diploma uitreikingen. Dat is echt heel leuk. De leraar zegt iets over jou en jij bedankt de leraren (voor al je weg gaat). Best spannend om voor zo'n grote groep spaans te praten. Gelukkig heb ik nog 3 weken om te oefenen.
Vanavond is een cena internatcional, waarbij iedereen eten uit zijn of haar eigen land maakt. Dit is vrij moeilijk als je alleen uit nederland komt, maar we hebben besloten om met de duitsers en iemand uit engeland een europesche maaltijd te maken ;).
-XxX-

• 01 Augustus 2009 - 20:20

Amal:

Hoi lieve Bibie,
    Beterschap meid. Alvast proficiat met je diploma en heel veel succes en vooral plezier in je werkervaring strakjes. Zorg goed voor jezelf. Natuurlijk heb ik vertrouwen hierin. Kus en knuffel.