Voetbal - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Voetbal - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Voetbal

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

03 Augustus 2009 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoi allemaal, mijn griepje is zo goed als over. Wat wel fijn is aangezien ik over een half uurtje in de kliniek begin. Een zieke dokter is natuurlijk een beetje raar te aanschouwen.
Dit weekend naar een finca (koffiboerderij) geweest en naar het strand. Dat was echt heel chill. Hoewel het water uit de oceaan kwam, was het warmer dan menigeen douche die ik hier heb genomen. Echt achterlijk warm. Ook heerlijke vis gegeten. Het was vooral een dia om uit te rusten. 's avondas pizza's gegeten. Dat was echt heerlijk.
De volgende dag zou weer een dagje worden om uit te rusten totdat de oudste zoon me vroeg of ik mee wilde naar voetbal. Natuurlijk wilde ik dat wel! Het was echt geweldig. Helemaal opgetuigd in het teamshirt (van xelaju), zat ik tussen volwassen die uit hun dak gingen als keine kinderen. Mijn vocabulaire is erg uitgebreid met de hoeveelheid scheldwoorden die voorbij vlogen (dat leren ze je niet op school ;).
Nu dneken jullie misschien dat christiano ronaldo veel schwalbes maakt, maar mijn god, die guatemalteken kunnen er wat van (en ze zijn even knap :P)! Ik zag mensen 2,3 meter vliegen terwijl de tegenstanders een meter verwijderd waren. Al moet ik wel zeggen dat ik ook een paar acties heb gezien die thuishoren in american football en niet in soccer. Er zijn dan ook 7 gele kaarten uitgedeeld en 3 rode (allemaal voor xelaju). Uiteindelijk heeft xelaju ook met 4-2 verloren. Dat was wel een domper op de wedstrijd.
's avonds ben ik nar een echte mis geweest, in de blauwe kerk. Dat was echt super om mee te maken. De mensen zijn hier veel geloviger dan thuis. We moesten op onze knieen bidden en ik kreeg de hostie in mijn mond 'geduwd'. Aan de andere kant was de mis erg hetzelfde (al was het wel veel levendiger). Mensen die voorlazen, de priester die een preek hield en zelf sommige liedjes waren hetzelfde (weliswaar met andere tekst). Echt leuk om mee te maken.

ps. het is me gelukt om foto's te plaatsen (weliswaar niet de mijne). Ze zijn genomen op de reis naar tajumulco.

  • 03 Augustus 2009 - 18:00

    De Hele Familie :P:

    Halloootjes!!
    wij zijn maar een dagje eerder uit Oostenrijk teruggekomen. We wilden de traditie maar in stand houden ;)
    Daarbij waren we ook heeeel nieuwsgierig naar hoe jouw bergwandeling was geweest. Het was heel leuk om te lezen! Vooral dat je vooropliep dat moet natuurlijk wel hè :P
    alleen jammer dat die foto's iets te groot zijn ;)
    kusjes van ons

  • 04 Augustus 2009 - 09:24

    Anne-lena:

    Hola amiga!
    Wat leuk dat je in de kliniek gaat beginnen!! Ik hoop maar dat je een leuke dokter hebt en dat hij je veel nieuwe dingen leert. Was je naar het strand van champerico? Lekker man!(vrouw bedoel ik..) Ik was naar kastricum... ik heb gezonnebaad maar wel enigzins bibberend dus je kan je voorstellen dat ik een beetje jaloers op je ben!

    Disfruta tu tiempo en guate, nos vemos demasiado pronto para ti creo :P y vamos xelaju!!Que paso? 4-2.. madre! Ya conoces la luna de xelaju? Edwin te puede enseñar.. preguntalo! Bueno chica, hablamos por skype muy pronto, amor y un abrazo, tu amiga, Anne-lena

  • 04 Augustus 2009 - 15:12

    Anoek:

    heeej Blanc,

    je dacht natuurlijk niet dat ik hier niet op zou reageren hè...man man, het is natuurlijk meer een kunst om lelijker dan onze schwalbeportugees te zijn :P...maar tegen wie moesten ze spelen? lekker wedstrijdje lijkt me dat...

    dikke kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Het België van Honduras...

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Thuis

04 September 2009

Afscheid

31 Augustus 2009

Antigua

23 Augustus 2009

Surprise

18 Augustus 2009

Droomreis
Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 65721

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: