Antigua - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Antigua - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Antigua

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

31 Augustus 2009 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoi, Tis weer ff geleden. Het gaat allemaal zijn gangetje hier. Ik ben echt verliefd op het werken in de kliniek. Je komt wel extreme gevallen tegen in de kliniek. Van mensen met hartproblemen (maar die kunnen de medicijnen niet betalen), tot een zwangere vrouw die al 12 andere kinderen heeft gebaard! Vrijdag was helemaal een geweldige dag. Ik mocht recepten uitschrijven! Echt super, dat betekent ook hoeveelheden uitrekenen. Ook mocht ik veel meer onafhankelijk werken en vroeg hij af en toe welke dingen ik zou doen. Heel erg leerzaam.
Dit weekend zijn we naar antigua gegaan. Dat is iets waar je geweest moest zijn. Ik moet heel eerlijk zeggen dat antigua niet mijn stad is. Het is me te toeristisch, druk en het is veel te rijk voor het 'echte' guatemala. Desondanks hebben ze wel geweldige architectuur.
Maar wat hte de reis echt meer dan waard heeft gemaakt was de beklimming van de vulkaan pacaya. Je zult denken: alweer een vulkaan?!
Maar deze was gewelidg, want hij was nog actief!!! Ik heb op minderdan 1 meter afstand gestaan van echt vloeibaar lava, ONGELOFELIJK! Het was echt super heet. Daarnaast klommen we in het donker, dus de lava was super goed zichtbaar. Helaas maakte het donkere de trip terug reg moeilijk. Het lavagesteente was erg flogo (los), waardoor Tyler (die op slippers liep) een enorme snee in zijn voet gekregen had, met steentjes erin. Ik ben gevallen en heb mijn hand opengehaald en sebastian hefet zijn enkel gekneusd. In het hotel heb ik dan ook verpleegster mogen spelen, door met pincetten stenen uit tylers voet te halen, sebas voet onderzocht of hij niet gebroken was en het desinfecteren van meerdere snijwonden (inclus mijn eigen).
De volgende dag ben ik met sebas mee gegaan naar een kliniek (hij wilt namelijk gaan reizen maandag). Maar als snel werd duideljk dat reizen er niet in zat. Hoewel de dokter nauwelijks gekeken had deed hij een plastic cast aanleggen. Ik heb nog geprobeerd om dat te voorkomen, want het lijkt mij niet zo'n goed idee om een nog opzwellende enkel in gips te leggen. En de dokter wilde het ijna niet meer doen, totdat de chauffeur! zei dat gips het beste was. Dus ze legden gips aan. Daarna is hij in het hotel gebleven en heb ik de stad verkend samen met manuella. Maar ik was blij om naar huis te gaan.
Ik houecht veel meer van xela. Ik ben helaas wel al bezig met mijn terugreis regelen. Hoewel ik echt niet (maar dan ook echt niet) wil gaan. Denk ik niet dat ik nog 2 weken langer mag blijven van mijn ouders. Ik ga vertrek denk ik zondag van xela, om via panajachel, naar guate te gaan. Maar ik wil eigenlijk het liefst zo lang mogelijk in xela blijven. Goed de dokter komt eraan dus ik ga weer s nuttig werk doen. Tot snel!

  • 02 September 2009 - 14:48

    Esther:

    heej
    ik zie dat je de 9e trug komt, maar denk je dat je de 10e onze groep kan lesgeven? ik ga dan naar concert van coldplay.. zou heel fijn zijn als jij zou kunnen lesgeven!!
    xx. Esther

  • 03 September 2009 - 19:15

    Ria:

    Leuke verslagen Blanca, Wat doe en zie je veel, echt erg leuk. Wat mocht je snel injecties geven. Wij hebben het eerst bij elkaar moeten doen en daarna pas op patienten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Het België van Honduras...

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Thuis

04 September 2009

Afscheid

31 Augustus 2009

Antigua

23 Augustus 2009

Surprise

18 Augustus 2009

Droomreis
Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 65693

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: