Afscheid - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

04 September 2009 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoi allemaal, een heel kort laatste berichtje vanuit xela.
Ik heb vandaag mijn laatste dag in ICA gehad. En ik moet zeggen dat was erg zwaar. Afscheid nemen van iedereen is zo ongelofelijk zwaar na 8 weken. Eerst was hte afscheid nemen van de kliniek. Van patienten. Wat natuurlijk een beetje raar klinkt, maar sommige patienten zag ik elke week een keer of 3, dus van hun moest ik ook afscheid nemen. Daarna mijn geweldige speech. Ik heb mijn ouders beloofd hem te postten, maar aangezien ik nu niet zo veel tijd heb, doe ik dat later.
Hoewel hij niet al te goed ging, kreeg ik wel een groot applaus. Het volgende punt was afscheid nemen van de dokter, die steeds meer in me aan het vretrouwen is en me zoveel geleerd heeft.
Om 1 uur moest ik afscheid nemen van de meeste leraren. Hoewel ik ze niet allemaal erg goed ken, zijn er best veel (meer dan ik verwachtte) waar ik toch een band mee heb gekregen.
In de middag heb ik mijn laatste lessen gehad met gato. We hebben een groot gedeelte van de imperfecto de subjuntivo afgekregen en daarna vele (200!) geoefend, met alle tijden die ik geleerd heb. Het geluid van mijn laatste bel zou ik niet snel kunnen vergeten. Gato had een erg mooie afscheidsspeech voor me.
Vervolgens afscheid nemen van Jeft. En daarna op naar mont blanc om de spullen te kopen voor mijn afscheidsdinner. Ik ga namelijk pannekoeken maken. Dat was best provesorisch, er werden kastjes opengebroken, beslag met klonten gemaakt, maar uiteindelijk toch erg lekkere (al zeg ik het zelf) pannekoeken gemaakt. En de rest van de studenten vonden het ook erg geslaagd.
Daarna was er een theaterstuk, een soort satire waarin ik een hoofdrol mocht spelen. Er werden vele grapjes gemaakt over blanca die een dokter speelde, mijn man versierde en er werd op het eind een ei (gelukkig niet echt) op mijn hoofd kapot geslagen om de kwade geesten te verdrijven. Vervoglens was het tijd om van Carlos en gato afscheid te nemen. Ik heb 2 recommendatie brieven gekregen van de school voor mijn vrijwilligerswerk in de kliniek en de school en Enrique had daar ook een erg mooi praatje bij. Een mooi afscheid. Zaterdag afscheid van de familie met taart en kado'tjes van beide kanten. Ook voor de laatste keer uit geweest en daar zelfs karaoke gezongen! Gezellie.
Toen was het echt tijd om van mijn vrienden afscheid te nemen. En vooral van de duitsers was moeilijk. Aangezien we het langst met elkaar hebben opgetrokken (wij zijn de oude garde). Hoewel ze me veel gepest hebben, ga ik ze missen!
Goed ik ben nu in pana en ht is echt super mooi. Ik ben blij dat ik deze stop heb gemaakt. Heb heerlijk bij het meer gegeten en ben nu gewoon aan het chillen. Morgen naar guate en dan morgennacht (of overmorgen heel erg vroeg in de morgen) naar het vliegveld voor mijn definitieve vlucht naar huis.
Tot snel allemaal!

  • 05 September 2009 - 19:28

    Anoek:

    Hee Blanc,

    ik ben waarschijnlijk de enige die op dit verslag reageert, omdat niemand meer denkt dat je dit gaat lezen, maar ja, wie weet...leuk weer om al je verhalen te lezen en ik wilde je vooral nog heel veel succes wensen met afscheid nemen!!!
    dikke kus, Anoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Het België van Honduras...

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Thuis

04 September 2009

Afscheid

31 Augustus 2009

Antigua

23 Augustus 2009

Surprise

18 Augustus 2009

Droomreis
Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 65689

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: