xela voor de 3e keer - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu xela voor de 3e keer - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

xela voor de 3e keer

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

08 Januari 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Buenas dias amigos,

Het is weer eens tijd voor een update. Zondag ben ik met de vroege bus naar quetzaltenango vertrokken. Op t busstation in xela kwam ik 2 andere meiden tegen die ook in ICA gingen studeren. We wwrden opehaald door Gaby (dochter van de directeur) en ik werd als eerste naar mijn gastgezin gebracht. Haar naam is Judith en ze woont in dezelfde straat als mn eerste familie. Ik ben die dag meteen weer de stad gaan verkennen en gelukkig is alles nog hetzelfde :-). Judih kan heel goed koken en de eerste dag kreg ik een vis met guacamole. Heerlijk. Ik heb deze week gewoon spaanse les. Het was super om weer in ICA te zijn. Ondanks dat er 3 jaar voorbij zij gegaan werd ik ontvangen alsof ik er gisteren nog was. Ingrid, miguel p, miguel gato, nancy, anna waren allemaal daar. Ik krijg les van Minor, die ik nog wel ken van vorige keer, maar war ik nooit les van heb gehad. Ik ben bezig met alles te herhalen, dus ik heb ook heel veel huiswerk. Maar het gaat redelijk. Alleendie stomme subjuntivo wil maar nog niet helemaal lukken. Verder ben ik maandag op een tripje naar salcaja gegaan, waar een optocht was ter ere van 3 koningen. En gisteren ben ik naar las fuentes georginas (warmwater baden) gegaan met een guatemalteekse vriend. We gingen met de chickenbus en op de terugweg klapte de band opeens. Ik chrok me helemaal kapot, maar ze reden gewoon rustif door tot aan het tankstation, waar ze de band er gewoon af haalden en ontzettend hard doorreden. Ik ben heel goed bevriendmet een meisje uit duitsland Rosa. Zij komt hier om vrijwilligerswerk te doen en heeft echt al heel veel gereisd, terwijl ze ook pas 23 jaar is.ook is hier een ontzettend tofe jongen uit north-korea. Welke tegen de verwachting in erg goed spaans spreekt. Hij woont bij mijn allereerste familie en ik ben samen met hem naar almuerzo gegaan. De familie was zo blij me weer te zien. Dat was echt heel ontroerend. Ze nodigde meteen uit om met mama en papa langs te komen. Dus ik denl dat we dat ook gaan doen.
Ik ga nu een spaans film kijken op ica en morgen salsadans les :-).
Ik hoorde dat het bij jullie kouder wordt?

Dikke knuffel,
Blanca

  • 08 Januari 2014 - 22:49

    Esther:

    Heej Blanca!
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Het klinkt nu al als een geslaagde reis, en dat terwijl je pas net begonnen bent! Wat lief ook dat je zo warm onthaalt bent :)
    Succes met studeren!
    xx. Esther

  • 09 Januari 2014 - 12:57

    Anne-lena:

    Getverderriesubjuntivo!! Wat klinkt dat leuk Blancje!! Geniet heel erg veel van Xela en alle leuke Guatemalteken en ander pluimage :)
    Liefs,
    Anne-lena

  • 09 Januari 2014 - 18:29

    Monique:

    Ha Blanca!
    Wat las het weer leuk, je reisverslag! Fijn dat je zo geniet en wat leuk dat iedereen zo blij is je weer te zien. Ik zeg: genieten!!!
    Tot snel! X
    Groetjes, Monique

  • 12 Januari 2014 - 16:57

    Jan:

    Blanca,

    so far so good, zou ik zo zeggen.
    Je oudelui zijn er inmiddels ook heb ik begrepen. Geniet er van met zijn drieën en alle oude bekenden en vrienden die jullie ongetwijfeld gaan ontmoeten.

    Oma leest je verslagen ook en ik moest de groeten doen van haar en....weest voorzichtig!

    Gr,
    Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 65662

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: