Mam en pap hier :-) - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Mam en pap hier :-) - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Mam en pap hier :-)

Door: Blanca, nel en fred

Blijf op de hoogte en volg Blanca

13 Januari 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Lieve mensen,

Om meteen met het goede nieuws te beginnen: pap en mam zijn veilig aangekomen in xela. Na een lange vlucht (zonder eten) en een lastige route uit de stad (dehoofdweg was afgesloten en het is normaliter al moeilijk genoeg om met de autp uit guate te gaan). Zitten we nu samen in het hostrl: casa argentina. Het midden-amerikaanse eten bevalt ze zeer gowd, de frijoles, caldo rn pollo. Het verkeer met alle una vias (eenrichtingsverkeer) wat minder. Hwt weer is wel een hele stap vooruit. Mar het voelt wel als een reis terug in de tijd, vindt mama. Er is weinig verabderd in 10 jaar, vooral langs de weg zijn de houten hutjes nog rijkelijk aanwezig.

Voordat mam en en pap kwamen heb ik nog genoten van een zelfgemaakt cna international (iedereen brengt zelf eten mee). En ik heb de vulkaan santa maria (alweer) bellommen. Ik was de avond ervoor uit geweest met de maestros dus ik had geen goede start, mar het was erg zwaar. Vooral toen de gids op mn vraag of we er al waren zei:nog niet op de helft, en ik dacht dat dat een grapje was; wat het dus niet bleek te zijn!
Maar het uitzicht was het waard. Ik zal een of twee fto's toevoegen. De wg naar beneden was zo mogelijk nog moeilijker, omdat de weg glad was geworden van smeltend water. Wat enkele hilarische glijpartijen veroorzaakten. S avonds ben ik naar een concert geweest van Xela Kuti ((ik heb de naam niet uitgekozen). Ze hadden een soort uptwmpo reagea miziek en een hele grote fanbase, dus iedereen ging helemaal los. Dat was erg leuk om mee te maken. Het concert werd wel vervroegd gestopt doordat het licht uitviel (en alle andere electriciteit). De band had het eerst niet door en daarna ging hwt publiek ook nog even door met zingen, maar uiteondelijk stopten ze maar. Naar hiis lopend kon ik wel heerlijk genieten van een prachtige sterrenhwmel in deze super donkere stad.
We gaan nu bij mijn alleerste familie eten, dus dat wordt een bijzondere avond. Morgen een dagje sightseeing xela.

Weltrusten!

Groetjes,
Blanca, Nel en Fred

  • 13 Januari 2014 - 09:52

    Anne-lena:

    Lieve Blanca, Nel en Fred,

    Terwijl ik mij achter mijn computer installeer voor weer een dagje essays schrijven, lees ik jouw verslagje en droom ik even weg naar Xela. Helaas blijft het daarbij ;) Dapper dat je de santa maria op bent gegaan, en dat terwijl je uit was geweest. Ik vond het zo al zwaar genoeg...
    Hoe kom je trouwens in hemelsnaam in Xela als de weg dicht is?? Is er nog een andere weg dan?

    Liefs!
    Anne-lena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 65731

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: