Veilig aangekomen - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

05 Januari 2014 | Guatemala, Guatemala-stad

Lieve mensen,

Een heel kort berichtje. Ik ben veilig aangekomen. Na wat gedoe en haasten zit ik nu in mn hostel in guatemala city.
Ik ga eerst wat te eten halen en mn buskaartje voor morge en daarna zal er een langer verslag volgen.

Kusjes

Het vervolg:
Lieve mensen,

Ik ben veilig aangekomen in Guatemala-city om 16.50 lokale tijd (23.50 jullie tijd). De reis begon al erg vroeg zaterdagochtend: namelijk om 3.25 toen de wekker ging. Eerst met de auto naar Düsseldorf. Waar we prima op schema aankwamen om iets na 5 uur. Op het vliegveld bleek dat ik toch pas 2 uur vantevoren kon boarden, dus toen moesten we een tijdje wachten. Daar kwam ook nog eens bij dat de medewerkers niet zo punctueel waren en we nog langer konden wachten. Er was wel een wereldwonder gebeurd: er was helemaal NIETS verkeerd met m'n bagage :-). De voorwaarden doorlezen heeft dus echt zin.
In Madrid had ik super kort de tijd om over te stappen, dus het was nog spannend of ik dat ging halen. Ik moest ook nog helemaal naar een andere terminal. Maar gelukkig zat er vliegtuig niet helemaal vol, dus mocht ik direct achter de business class zitten. Waardoor ik als 2e uit het vliegtuig mocht.
Ik kwam precies bij de gate aan toen hij begon te boarden voor guatemala. Dus dat was weer een pak van m'n hart.
In het vliegtuig had ik de meet relaxte stoelen ooit. Helemaal achterin (zodat ik ongegeneerd achteruit kon leunen), wel bij t raam, maar met maar 1 persoon naast me.
Toch is 11 uur en 30 minuten een erg lange zit. Ondanks de 4 films die ik gezien heb en de 3 afleveringen van two and à half man en de dutjes die gedaan heb.
Eenmaal aangekomen in Guate bleek zelfs m'n bagage de korte overstaptijd gehaald te hebben. Helemaal perfect :-).
Totdat ik buiten kwam en er niemand met m'n naam buiten stond. Dat was even jammer. Gelukkig was er een heel aardige Guatemalteek die me een betrouwbare taxi in hielp en nog even met mn hostel had gebeld. Deze ligt in het wat minder rije gedeelte van guate, dus je bent meteen helemaal opgenomen in de cultuur. Heerlijke geuren van de enchilada tentjes, vele Tigo knipogen, meerdere bedelaars die geld vragen, maar novenal ontzettend bouwvallige gebouwen. De man achter de balie was weer wel zo aardig om met me mee naar t busstation te lopen om m'n kaartje naar Xela te regelen. Ik slaap met 2 Duitse meisjes in t hostel en k vind t nu al gezellig. Het voelt stiekem ook een beetje als thuiskomen.

Kusjes

Ps: het is hier 25 graden (just saying ;-p)

  • 05 Januari 2014 - 01:40

    Anne-lena:

    Ha lieve Blanca,
    Dat is fijn! Ik hoop dat het (ondanks de jetlag en reisgedoe) toch heel fijn voelt om weer terug te zijn :)
    Veel liefs,
    Anne-lena

  • 05 Januari 2014 - 08:50

    Nienke Sanders:

    Hoi Blanca,

    Gelukkig dat alles goedgedaan is en ik wilde je op deze manier nog even heeel veel plezier wensen!!

    Groetjes Nienke

  • 05 Januari 2014 - 10:39

    Roos:

    25 graden? En zonnig zeker.:)

    Klinkt echt super. Wat goed dat je je bagage hebt en de sfeer goed is.
    Veel plezier in Xela! Xx

  • 05 Januari 2014 - 10:54

    Susan:

    Hi lieve Blanca,

    Wat fijn dat alles zo voorspoedig ging en dat je je alweer zo snel lekker thuis voelt!
    Geniet ervan!

    X suus

  • 06 Januari 2014 - 13:36

    Marrit:

    Hee Blanca, veel plezier en laat snel wat foto'tjes zien!
    Groetjes Marrit

  • 06 Januari 2014 - 19:12

    Krista:

    Heee Blanca! Wat fijn dat je goed bent aangekomen zeg! Gelukkig is alles goed gegaan met je bagage en de overstap ;) heel veel plezier en geniet! Liefs, Krista

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 65710

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: