Bailar y bailar - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Bailar y bailar - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Bailar y bailar

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

23 Juli 2009 | Guatemala, Quetzaltenango

O man. Wat heb ik veel te doen hier. Ik betrap mezelf erop dat ik de lessen toch niet zo serieus neem als de rest van de mensen. Gisteren ging ik 'studeren' in la luna. Daar hebben ze warme chocolademelk van echte chocola. Maar goed, wat bleek: de rest ging echt studeren. Dus toen heb ik ook maar wat gedaan. Ik merk dat de uni me niet veel goed heeft gedaan ;). Maar goed. Ik ben naar een sauna geweest. Was een natuurlijke sauna. Super vet alleen het hokje was echt super klein. Dus we pasten er nauwelijks in met zijn 5'en. Maar dat had ook wel weer wat gezelligs.
O eergister (dinsdag) heb ik boompjes geplant! Echt heel leuk (in het begin). Maar na 20 boompjes had ik het wel gehad, van de 50. En ik was niet de enige. Toen was de heuvel vol, maar helaas mochten we nog niet gaan. We moesten de boompjes gaan sorteren in de nannycare (ze hebben 3 soorten). Maar mijn vraag was echt: wie heeft ze zo neergelegd dan? Maar goed eindelijk waren we om 5 over 5 klaar en mochten we naar huis lopen. Daar ben ik naar parque central gegaan, waar ik toevallig genoeg de mensen uit quebeque tegen kwam! We hebben een beetje bijgekletst (volledig in ht spaans) en ik kon gelukkig concluderen dat mijn spaans (veel) beter was dan hun spaans :P.
Nu het leukste gedeelte! Ik heb mijn eerste salsa-dansles gehad! Echt zo chulo! Helaas had ik een beetje gladde schoenen aan, dus dat maakte het wel moeilijker. En als klap op de vuurpijl heb ik met een ( helaas niet erg knappe) guatemalteek gedanst. Man! Wat ben ik goed ;), helaas alleen onder begeleiding van een goede guatemalteek.
Goed dat is weer genoeg voor vandaag. Ik moet me voorbereiden op mijn reis van dit weekend. Waarschijnlijk ga ik een vulkaan van 4222!!! meter beklimmen. Maar we zullen zien (ik moet namelijk een slaapzak en een tent regelen en heb geen idee waar ik die kan krijgen!). Ik hou jullie op de hoogte!

  • 23 Juli 2009 - 14:24

    Floor:

    Ha die vakantieganger!

    Ik heb wel een idee. Je hebt op scouting gezeten, dus je pakt gewoon wat bladeren, takken en wat touw en whala! Een tent:D En als je nu alvast begint met heel veel eten, dan heb je met een beetje geluk dit weekend een vetlaagje en is een slaapzak ook niet meer nodig!

    Maak maar heel veel foto's bij de vulkaan, want dat lijkt me echt super mooi! Veel plezier dit weekend!

    Dikke kus, Floor

  • 23 Juli 2009 - 17:10

    Je Kleine Zusje ;):

    Halloooo! (om de meest nederlandse groet te gebruiken ;))
    Als ik die blogs van jou goed begrijp kom jij zowel als als met een neger thuis :P ok misschien is het geen neger maar je snapt wat ik bedoel.
    zoals ik al zei ga ik zo naar de vierdaagse feesten dus dan spreek ik jou niet meer, maaar aangezien wij maandag weggaan misschien daarvoor nog een keertje :D
    maar ik moet nu gaan eten
    doei, goedenavond en zo
    kus en knuffel (L)

  • 25 Juli 2009 - 15:31

    Oma Van Ruijven:

    Met verwondering heb ik zitten kijken naar wat je allemaal doet.
    Veel succes met alles.

  • 25 Juli 2009 - 20:08

    Amal:

    Hai die lief,
    Leuk. Ik kan het bijna voelen door je beschrijving. Geniet ervan schat voor je 50 wordt en een stuk of 7 10 schattige kinderen hebt, ha ha flauw! take care. xxx

  • 26 Juli 2009 - 14:03

    Thea:

    Hai Blanca,

    Endelijk heb ik je gevonden ;)
    Arisha heeft het natuurlijk te druk om er aan te denken, dat ik ook nieuwsgierig naar je ben.
    Leuk om te lezen, geniet maar lekker van je verblijf daar,zodat ik nog een paar mooie verhalen van je kan lezen.

    Groetjes en liefs, Thea

  • 27 Juli 2009 - 14:40

    Lotte:

    Hee blanca,

    Klinkt allemaal supervet man! Ik ben heel erg jaloers. Ik ben aan t werk :(:(

    Maar je komt nog vast wel een knappe guatemalteek tegen. En dan meteen je slag slaan he!!

    Heel plezier nog! En maak er wat moois van.

    Oh ik mis trouwens 1 ding FOTO'S!!!

    Liefs Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Het België van Honduras...

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Thuis

04 September 2009

Afscheid

31 Augustus 2009

Antigua

23 Augustus 2009

Surprise

18 Augustus 2009

Droomreis
Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 65717

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: