Prik prik prik - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Prik prik prik - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Prik prik prik

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

10 Augustus 2009 | Guatemala, Quetzaltenango

Man o man o man, mijn eerste injecties gedaan vandaag! Dat was erg spannend. Ik stond bijna te trillen bij de eerste, maar gelukkig ging het goed. Bij de 3e (jah ik heb al 3 mensen geinjecteerd) voelde ik me al helemaal volleerd. Het is moeilijk te beschrijven hoe leuk het werken in de clinica is. Ik leer super veel en heb echt het gevoel dat ik iets beteken voor de mensen.
Mijn weekend was ook erg leuk. Ik heb (voor de verandering) een vulkaan beklommen. Maar er waren voor een keer geen wolken en ik heb me dan ook verbrand (ik was helemaal klaar voor wind, storm en regen, maar de mogelijkheid van zon is niet in me op gekomen). Er was een duitser mee, die net was aangekomen. Dus die kreeg last van hoogteziekte. Ik begin me echt expert te voelen in hoogteziekte. En aangezien ik in de clinica werk, mag ik de ziektegevallen voor mijn rekening nemen. Maar that's part of the job ;).
Zondag heb ik voor mijn familie gekookt! Pannekoeken. Dat was nog best spannend aangezien ik totaal geen hoeveelheden wist gelukkig heeft mijn zusje die doorgestuurd). Maar daarnaast hebben ze natuurlijk geen zelfrijzend bakmeel enz. in Guatemala, laat staan maatbekers. Dus het was een beetje gokken. Maar het is gelukt! Ik heb gewoon pannekoeken gebakken! En het was een hele verrassing voor ze (ze kwamen net uit kerk) en ze vonden het geweldig. Ik ben blij dat ik ook wat terug heb kunnen doen.
Mijn tijd hier begint echt tot een eind te komen en ik haat het. Er zijn nog zo veel dingen die ik wil doen dat ik nog wel een maand of 3 nodig hbe. En ik zie er nu al tegenop om de kindjes hier in de steek te laten. Maar goed, zoals ze hier zeggen poco a poco.

• 14 Augustus 2009 - 16:45

Roos:

wow blanca,
    ik ga even op vakantie en jij maakt van alles mee. werken in de kliniek, school, koken, zelf naar school, vulkaan beklimmen. doe je goed. vooral het spaans spreken blijkbaar.

geniet er van!
    x roos

• 16 Augustus 2009 - 11:17

Suus:

Hey Blanca,

Vet hoor injecties! En super dat je het nog steeds naar je zin hebt! Inderdaad bijna weer naar huis, ookal vind jij het niet zo leuk, ik vind het wel leuk dat je er bijna weer bent(A)

Tot gauw xxx