Spaanse les - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Spaanse les - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Spaanse les

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

16 Juli 2009 | Guatemala, Quetzaltenango

Ben ik weer.
Ik heb zowaar mijn eerste spaanse les gehad. Man, wat is dat intensief. Dan dacht je dat je je hersens moest gebruiken voor je examens, maar dat is nog niets vergeleken bij de lessen hier.
Nog steeds last van een enorme jetlag, moet ik (voor mijn gevoel) van 8 uur s avonds tot 3 uur s nachts spaanse grammatica doorploegen. Zoals caitlin (een amerikaanse medestudent) gister zei: mijn hersenens zijn als deze computers hier, je moet steeds even wachten, want ze moeten steeds weer laden.
Desondanks vind ik het echt super. Ik merk dat mijn spaans op vrij hoog niveau zit (vergleken dan met andere studenten die voor het eerst bij ICA komen, want vergeleken de latino's hier stelt het niets voor).
Ik heb gister ook mijn eerste echte broma (grap) geleerd. Wat is het luiste beest op aarde? De vis. want het enige wat hij doet is niets (eigenlijk zwemmen, maar wanneer je zwemmen vrevoegd krijg je het spaanse woord voor niets).
Mijn docent heet Carlos en hij heeft echt super mooie verhalen. Over afpersing, de maffia en andere frauduleuse zaken. Hij praat gelukkig erg fijn (dan bedoel ik langzaam). We hebben de tegenwoordige tijd doorgepraat en het verschil tussen por en para. Al moet ik wel zeggen dat ik de helft nu alweer vergeten ben.
Gister heb ik ook de echte zoon van het huis ontmoet. Hij heet Alexis en zit in het nationale elftal. Hij traint 5 keer in de week van 2 tot 6 s middags! Maar hij wilt volgend jaar geneeskunde gaan studeren dus dan stopt hij met voetballen.
Ik ben gister ook zowaar op strooptocht gegaan door xela. Want hoewel ik erg rijk ben, ik bezit slechts 20 Quetzales. Helaas gunnen de ATM me geen geld, dus bezit ik tot de dag van vandaag geen geld. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het me vandaag wel gaat lukken. En anders moet ik mijn turnkunsten aanwenden om wat geld op straat te gaan verdienen ;).
Hasta mañana!
-XxX-

  • 16 Juli 2009 - 16:56

    Arisha:

    Hee blanca!
    Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar! Wel een uitkijken he;)Mama en ik maakte ons al zorgen;)

    xxx

  • 16 Juli 2009 - 17:35

    Esther:

    Hejhoii,
    ohh gelukkig leef je nog =D
    wel gaaf dat je ook zoon site hebt, want wij (mijn ouders zusje mn vriend en ik) gaan ook zoon site bijhouden, voor amerika, waar we ook over 2 weken al naartoe gaan. als je het leuk vind zal ik de site wel mailen ;) dan kunnen we zo btj over elkaars vakantie lezen ;)
    maar fijn dat et goed gaat daar iig! en spaans is en blijft een lastige taal, maar volgesmij kan jij dat wel hoor ^^
    geniet ng maar van et mooie weer! (is het hier nu ook voor een paar daagjes maar van et wknd wss weer veel regen en onweer..)

    xx. Esther

  • 16 Juli 2009 - 19:20

    Amal:

    Heey meid,
    Het super boeiend allemaal te lezen. Je hebt een levendig schrijfstijl. Nu weet ik waarom wij trots op jou zijn +v. je houden. Ga je goed en geniet van deze bijzondere reis.
    xxxAmal

  • 17 Juli 2009 - 08:46

    Blanca:

    Heej Blanca

    Ik had je site van Susan doorgekregen, wil je avonturen natuurlijk ook wel even volgen! Klinkt allemaal leuk hoor! Wel fijn dat je zo vaak toegang hebt tot internet; dan kunnen we je mooi op afstand een beetje in de gaten houden ;-)

    Geniet van alle indrukken, ben benieuwd naar de volgende verhalen. Totdat ik zelf die kant van de aardbol op kom (augustus pas).

    Doeidoei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Quetzaltenango

Het België van Honduras...

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Thuis

04 September 2009

Afscheid

31 Augustus 2009

Antigua

23 Augustus 2009

Surprise

18 Augustus 2009

Droomreis
Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 65753

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: