Leren, leren, leren - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Leren, leren, leren - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Leren, leren, leren

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

12 Januari 2010 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoi allemaal,

Chicabal was veel beter dan de eerste keer. Veel meer zon (voor de verandering geen wolken), en Enrique (de directeur) ging mee en hij had hele mooi verhalen over de Maya's. We hebben ongeveer een uur gewacht (in de zon) om te kijken of de Santiaguito (de kleine actieve vulkaan) ging uitbarsten. Dat geluk hadden we helaas niet. We hebben alleen een kleine uitbarsting gezien.
Daarna zijn we afgedaald en hebben we een rondje langs het meer geklommen. Om mijn turnkunsten in stand te houden, ben ik over een boom een stuk naar het midden van het meer geklommen. Daarna weer bergopwaarts, waar ik de kortere weg heb genomen (zonder de trappen), maar niemand geloofde me, dus iedereen volgde Enrique. Gelukkig ging Fred wel met me mee en zo waren wij veel eerder dan de anderen op ons afspreekpunt.
's Middags ben ik de stad in gegaan, om een licuado de leche y banano te drinken in el Cuartito en met de familie te skypen. Op de terugweg kwam ik, wonder boven wonder, mijn xelabroer tegen, met Lucile! Super toevallig en heel gezellig. Ik ben met ze meegelopen naar het parque central en het theater. Daarna vroeg Alexis of ik het zoontje van hun hond wilde zien, en hoe veel Fátima gegroeid was. Dat wilde ik wel, dus ben ik met ze meegelopen naar huis. Het was heel leuk iedereen weer ff te zien.
De volgende dag begonnen mijn lessen en ik krijg nu les van Mileni, een super leuke lerares en we praten vooral heel veel. Aangezien ik de meeste grammatica al heb gehad, zijn we die enkel aan het herhalen (wat veel moeilijker is, omdat je nu zelf alle regels moet verzinnen, i.p.v. dat ze het je voorzeggen), maar het is wel erg goed voor mijn Spaans. Gisteren heb ik Maggie (uit de V.S.) een tour gegeven door Xela en haar overgehaald om mee te doen met de danslessen van die dag. Gelukkig ging ze mee en het was super gezellig. Er waren zelfs 3 jongens, dus we konden leuk in paren dansen!
Ik heb trouwens mijn eerste boek uitgelezen (het roze boek van Arisha) en ben daardoor te laat op school gekomen (terwijl ik dus echt op 10 sec. van de school woon).
De volgende dag hebben Mileni en ik lessen op het dak genomen want het was echt heel koud in de school (waar geen zon was) en hebben een heuse uitbarsting van de Santiaguito gezien! En dat terwijl we er niet eens op aan het wachten waren. Terug in ons lokaaltje kwam Edwin vragen of we meegingen naar de film woensdag. Dus dat zag ik wel zitten! Vanmiddag wordt er een beveiligde la in mijn kast gemaakt en ik denk erover om daarna maar eens op te zoeken waar Entremundos ligt, voor mijn vrijwilligerswerk. Nou de bel gaat, dus dat is signaal voor mij om te gaan middageten! Dikke knuffel voor allemaal!

P.s: Mijn guate nummer is weer gewoon +502 456 412 86.

  • 12 Januari 2010 - 19:38

    Het Thuisfront:

    Klinkt goed.
    Niet te geloven dat je pas drie dagen in Xela bent en nu al zoveel (oude) bekenden. Kijk je een beetje uit met al die turnmoves, want er ligt natuurlijk geen dikke mat onder.
    Tot skypes???

  • 12 Januari 2010 - 19:40

    Anne-lena:

    Hola Blanca,
    Echt heerlijk dat je naast ICA woont! Ik mis licuados drinken...
    Naar welke film ga je? En met wie? Gaan er nog meer leraren mee :P
    Ik ben online op skype trouwens! Nou moet jij nog komen...
    Liefs!
    Anne-lena

  • 12 Januari 2010 - 22:59

    Roos:

    heey blanca,

    goed dat je blijft turnen, scheelt als je straks in Utrecht weer studententurnen kan gaan doen.
    slim dat je een kortere weg door de berg wist. het klinkt alsof je wel op je plek zit.
    ik heb nou ook skipe: roos_brunner
    moet je me ff toevoegen!
    spreek je snel! xx roos

  • 13 Januari 2010 - 15:00

    Marcia Van Den Eijnden:

    Hey Blanca!

    Leuk om jouw verhalen te lezen! Voor mij is het over een paar daagjes ook zover. Ben er in principe klaar voor, moet aleen mijn koffer nog pakken. Heb je emailadres niet, daarom maar even zo. Mijn website is inphilly.waarbenjij.nu

    Groetjes en veel plezier!

    Marcia

  • 13 Januari 2010 - 16:04

    Arisha:

    Fijn dat je het zo leuk hebt daar! En je moet die maya verhalen onthouden, want dat vind ik leuk om te horen:D Als foster parrent kind zijnde voel ik me hier toch wel wat achter gelaten door je, IN DE SNEEUW!;)
    En hoe kun je nou te laat komen door dat boek:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 65681

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: