En toen was de week voorbij - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu En toen was de week voorbij - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

En toen was de week voorbij

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

15 Januari 2010 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoi allemaal,

Hoe is het daar in Nederland? Nog steeds veel sneeuw en kou? Hier begint het gelukkig ook 's ochtends wat warmer te worden, al neemt dat wel de kans weg om erg bruin te worden in de zon. De lessen in de klassen beginnen 's ochtends draagbaar te worden, dus er hoeft niet meer naar het dak worden gegaan :s. Ik heb net een super leuke week met Mileni gehad. We hebben voornamelijk alles herhaald en we zijn tot en met de imperfecto gekomen. Het was erg gezellig, want we hebben voornamelijk gekletst (met en zonder vragenbord), om alle tijden onder de knie te krijgen. En dat heeft zeker wel geholpen.
Dinsdag ben ik langs Entremundos gegaan om mijn vrijwilligerswerk te regelen, maar natuurlijk waren ze gesloten. Dus ik heb toen maar een mailtje gestuurd (in eerste instantie ook nog naar het verkeerde e-mailadres), maar ik heb wel al antwoord terug en het komt er op neer dat ik het gewoon zelf maar moet regelen (Que sorpresa!). Ik ben woensdag met Mileni, Edwin, Elisa en Ingrid naar de bios geweest (en hun kindjes). Het was heel leuk, avatar gekeken. Daarna zijn Maggie en ik in een microbus gekropen, waar we echt met zijn twintigen in zaten. Donderdag was het tijd voor Pappievoetbal. Leraren tegen de leerlingen en dan 6 tegen 6. De studenten begonnen SUPER goed we stonden voor met 7 - 0, we waren unbeatable... Niet dus, na nog drie kwartier spelen stond het 7-10. Toen Enrique aan de bal kwam. Tot hiervoor had hij alleen maar een beetje lopen grommen naar de bal en naar de andere spelers, zonder echt waardevol voor het spel te zijn. Maar nu kreeg hij zijn kans en schoot hem loeihard... Boven in het dak, waar hij bleef hangen. Er hingen lampen, waar een beschermende kooi omheen zat. En dat was nou net waar de bal in vast raakte, muurvast. Mensen begonnen met stenen te gooien, schoenen (die bijna ook bleef hangen) en frisbees. Na 30 minuten lukte het eindelijk om door te spelen. We werden nog verder ingemaakt en het is uiteindelijk 9-14 geworden, helaas (Gato's grijns is ondraaglijk!).
Vandaag heb ik geleerd te pingpongen (en ik ben werkelijk beter geworden) en vanmiddag gaan we naar een viering van de donkere Jezus. Die hebben ze hier, omdat de blanke Jezus, niet echt aansprak tot te donker gekleurde Guatemalteken. En vandaag is zijn verjaardag. Tegelijkertijd met de verjaardag van Pedro (een Guatemalteekse student die ook in mijn huis woont), dus toen ik gister zei dat het een speciale dag zou worden vandaag, keek hij wel ff op dat ik wist dat hij jarig was (wat dus niet helemaal waar was ;)), maar wel hilarisch. Dit weekend gaan we met een groepje studenten het meer bezoeken (wat ik vorige keer in m'n eentje heb gedaan). Voor nu allemaal veel succes met het koude weer en tot snel!
Knuf

  • 15 Januari 2010 - 19:58

    Anne-lena:

    Haaa!
    Ik mis je elke keer! Ik zit uren gekluisterd aan mijn computertje en net als ik even mijn post verlaat om een slokje water te gaan drinken (bij wijze van spreken dan...) ben jij er! En dan ben ik er dus niet... We moeten dit nog een beetje oefenen geloof ik!
    Gaat snel lukken! Liefs,
    Anne-lena

  • 16 Januari 2010 - 10:16

    Roos:

    hey blanca,

    ik heb je wel gemist vanochtend, na de training. vorige week was de wedstrijd van mijn club. ze zitten in een poel met doetichem en dus niet met de hazenkamp. maar de wedstrijd is afgelast door de sneeuw. hier begint het weer een beetje te dooien. het is 1 graad.
    vanavond is het afscheidsfeestje van liza. en ik heb vakantie want ik heb net gehoord dat ik ook mijn laatste tentamen gehaald heb. hier gaat het dus wel goed.
    veel suc6 met zoeken naar een baantje!
    x roos

  • 16 Januari 2010 - 11:14

    Esther:

    ¡Ola!
    Que tal? (dat is ongeveer et spaans wat ik nog kan.. (A) )
    Dan hier de eerste nieuwtjes: Susan F heeft half in half uit over de pegasus gesprongen maandag en hij was zo goed dat het zelfs de moeite waard is om em op de wedstrijd te proberen!
    Bij de donderdag avond gingen we afsprongen van de balk doen en ze moesten van mij er allemaal nog 3 doen, maar ze deden streksprong en dat telt natuurlijk niet, dus moesten ze wel over de kop gaan. Wat bedenkt Donja (egt geniaal): koprol achteruit van de balk af XD et verbaasde me wel, maar et lukte haar nog ook! egt leuk :)

    Ben blij dat alles goed met je gaat, zo te horen ben je al weer helemaal op je plek =) Geniet van et mooie weer! (doe ik hier ook.. not :P)

    xx. Esther

  • 16 Januari 2010 - 15:46

    Amal:

    Hoi lieve Biebie (je weet wel, van habibie= gelievde in het Arabisch),
    enig en heerlijk die positiviteit terwijl men hier over een beetje sneeuw voor een weekje zeuren.geniet ervan schat. denk aan je. liefs,Amal

  • 17 Januari 2010 - 16:02

    Lianne:

    Hee Blanca!

    Wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen! Zo blijf ik toch nog enigsinds op de hoogte van wat je allemaal uitspookt daar;) Hier is het nog steeds rustig, alles gaat gewoon sn gangetje. Mag vrijdag ook eindelijk weer turnen. Afgelope keer kon ik niet en die keer ervoor had mn vader een 'botsing' met de auto gehad, dus hij kwam me nog voor 8uur halen omdat we werden afgesleept:s maargoed, het meisje dat op de instuif met ons mee was is al twee keer geweest en ze vind het ook wel leuk, dus dan hebben we weer wat versterking:)
    Nou, tot hores maar weer! Veel liefs, Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 65748

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: