Gedonder in het regenwoud - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Gedonder in het regenwoud - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Gedonder in het regenwoud

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

23 Maart 2010 | Mexico, Oaxaca

Hoi Allemaal,

Na een goede reis, zitten we in een geweldig hostal. Yolanda (de gastvrouw) is een schat, ze helpt je met alles, altijd in voor een praatje en 1 nacht heeft ze ons zelfs dronken proberen te voeren met poche (een locale zeer sterke alcoholische drank). San Cristobal zelf is ook geweldig, bijna dezelfde sfeer als in Xela. We voelden ons zeer thuis, dus hebben ook maar besloten een dagje langer te blijven.
Onze tweede dag hebben we een wilde Tour gedaan, naar grotten (super mooi, alleen een beetje nep pad, helemaal van beton), daarna naar de chiflon waterval. Dat was erg mooi, hoe verder we omhoog liepen des te mooier werd het. Helemaal bovenaan had je een ongelofelijk uitzicht op de grootste waterval die ik tot nu toe heb gezien. Daarna moesten we snel naar beneden, want we hadden een strak schema. Als laatste stond een Tour naar de meren van montabello, op de planning. Super mooi, ware het niet dat het mistte :S, waardoor we in het begin helemaal niks zagen. Gelukkig was het weer wel een beetje aardig, want de mist trok op een gegeven moment weg, waardoor we toch een blik kregen op een geweldig meer; enkel de zon moest nog gevonden worden.
Vervolgens hebben we nog 5 Andere meren gezien (waarvan je bij eentje zelfs Guatemala kon zien aan de overkant), maar door de kou hebben we toch niet volop kunnen genieten.
Volgende dag een museum van de Maya medicijnen gezien, onwijs interessant, en we hebben ook wat kado'tjes daar gekocht, want je weet maar nooit of het werkt.
Toen was het tijd voor Palenque, de jungle. De busreis verliep heel goed en ook het kaartjes halen voor de bus over 2 dagen ging soepel (aangezien we ver van de buitenwereld waren, moesten we die van tevoren halen). Daarna hadden we super snel een combi (micro-busses van Mexico) te pakken die ons midden in de jungle bij ons hostel 'el Jaguar' heeft afgezet. Die nacht hebben we vuurvliegjes gezien en vele dieren gehoord, echt compleet in de jungle!
De volgende dag was het tijd voor de ruïnes. Echt heel mooi, niet zo groot als Tikal, maar je kon bij deze juist allemaal tempels in. Helaas was het weer ons weer niet goed gezind en hebben we ervaren wat een REGENwoud nou eigenlijk echt inhoudt. Dat mocht de pret niet bederven, dus met goede moed naar de waterval van Misol-Ha. Niet heel groot, maar je kon er deze keer onderdoor lopen! Net voordat de knoertharde regen weer begon zaten we in de shuttle op weg naar Aguas azules. Dat is ook een wonderbaarlijk stukje natuur. Het was zo ongelofelijk jammer dat er geen straaltje zonlicht scheen, maar ondanks dat kon je zien hoe maravillosa de waterval was. We konden in theorie gaan zwemmen (er was een soort kleine versie van Semuc Champe), maar de regen weerhield ons ervan.
De laatste dag was het gelukkig droog, we hebben nog een beetje door de jungle gestruind, voordat we naar het stadje terug gingen. Daar moesten we lang wachten totdat onze bus eindelijk vertrok, en met 2 enorme rugzakken doe je niet veel. Dus we pasten omstebeurten op de rugzakken. De busreis was 14-uur lang! Overnacht, maar heel veel heb ik niet geslapen. Wel bijna volledig Harry Potter deel 6 geluisterd ;). Ook een interessante ervaring, maar ik moet wel zeggen dat ik niet uitkijk naar mijn busreis van Mexico ciudad naar Tapachula. Goed ik ga maar eens bijslapen, morgen gaan we naar het strand en dan is het alweer tijd om naar Mexico ciudad te gaan, zodat Anoek naar huis kan gaan en ik eindelijk naar Xela terug. Ik moet wel zeggen dat, ondanks dat ik dit echt geweldig vind en zoveel nieuwe dingen zie, ik ontzettend terug verlang naar het rustige leventje in Xela. Half Mexico door in 2 weken was mis toch niet het rustigste idee wat we gehad hebben ;).
Dikke knuffel vanuit Mexico en tot snel!

  • 24 Maart 2010 - 08:02

    Bas:

    Wauw!! Heb je wel foto's gemaakt in de jungle? Lijkt me ontzettend mooi!
    Hier is het nu ook eindelijk echt lente!:D Zon en temperaturen tussen de 10 en 15 graden!

    xx

  • 24 Maart 2010 - 22:29

    Paps:

    Het mazzelkonten hier in Paramaribo valt ook wel mee! Het is eerder flink buffelen met elke dag vertellen voor zo'n 180 kinderen in zes sessies (vier per verteller). Veel van Suriname zien komt er dus niet van, maar laat ik zeggen dat het een aparte en leerzame evaring is. Je nederlands begint een beetje te lijden van het buitenland-zijn. Of het moet zijn dat je veel te vlug wilt typen. Blijf nog genieten en houd elkaar in de gaten en tot over een maandje. Deze reactie is dus uit Paramaribo!!

  • 25 Maart 2010 - 09:36

    Roos:

    heey blanca,

    mexico klinkt ook heel mooi. moet wel raar zijn om harry potter te luisteren terwijl je mexico ziet. is weer wat anders dan engeland. al is de regen wel toepasselijk.
    ik heb vorig weekeind geholpen bij de wedstrijdtafel. wel saai zo zonder jou. ik moest alle namen omroepen voor de vloer. de juryleden lachte me uit omdat ik weigerde de achternamen op te noemen. haha
    hier word het lekker weer. gister had ik mijn zomerjas aan!! dat is zooo lekker na een lange winter.
    jessie was zondag jarig dus die had een feest zaterdag. daar kwam daantje ook dus dat was heel gezellig. jessie vertrekt naar NYC dus die breng ik zondagnacht naar schiphol. lekker autorijden om half 4. dan begint ook de zomertijd hier. dus dan verschillen we nog een uur meer met jullie. of was het nou minder.
    tot snel! xx roos

  • 25 Maart 2010 - 20:54

    Amal:

    Hoi die lieve boef,
    Wou.. klinkt als Alis in het wonderland. Geweldig dat je dit mee kunt maken. Volgens mij word je nog rijker en wijzer dan mij zelf. Geniet ervan schat. love u, mis u,
    Amal

  • 28 Maart 2010 - 20:52

    Daantje:

    Wat klinkt dat allemaal superrr!! Ik ben erg jaloers. Reizen is echt geweldig, maar studeren moet ook XP Nog een paar daagjes en dan komt Anoek weer naar NL, dan zal ik alvast wat verhalen horen en foto's te zien krijgen ^^

    Als je weer terug in Xela bent zal de tijd wel heel snel gaan en voor je het weet ben je ook weer terug. Voor ons heel fijn, voor jou zal het wel veel moeite kosten en met pijn in je hart moeten vertrekken. Ondanks dit vooruitzicht wel blijven genieten!!

    Hopelijk spreek ik je nog een keertje via Skype! Ik denk aan je, kus Daantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 65744

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: