Aangekomen :D - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Aangekomen :D - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Aangekomen :D

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

14 Juli 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

Hey allemaal,
Eindelijk, na een reis van wel 24 uur, ben ik aangekomen in Guatemala (nou jah, om precies te zijn heb ik er nu al een nachtje opzitten). Even leek het erop dat de reis niet door zou gaan. Door problemen met mijn koffer. Ik dacht als je 2 koffers van 23 kg, mag meenemen, mag je ook wel 1 koffer van 27 kg meenemen. Nou dat ging dus niet (maar dat wist de mevrouw die mijn koffer incheckte niet). Dus mijn koffer meost helemaal uit een laadruim gehaald worden. Dus ondanks dat ik 3 uur vantevoren op het vliegveld was, was ik nog maar net (en dan bedoel ik ook met de last call omroep) op tijd in het vliegtuig. Ondertussen heftig zwetend en wetend dat ik mijn stressniveau voor de rest van de week had bereikt :P).
Verder verliep de reis echt uitermate soepel. Ik had voldoende overstaptijd (zelfs toen ik maar 1 uurtje had om over te stappen, kon ik rustig aan doen, wat ik natuurlijk niet gedaan had). Ik moet wel zeggen dat het allemaal wel erg spannend is om in je eentje te doen. Niets lijkt hetzelfde en ik had ook het het gevoel dat ik veel dommer was dan normaal. Ik heb echt lang moeten zoeken naar mijn $5,- briefje (waarvoor enorm bedankt anne-lena), terwijl ik er al 5 keer voorbij was gekomen. Ook werd mijn engels bij elke douane-beambte zwaar op de proef gesteld, zodat het leek alsof ik zelf engelse les moest krijgen i.p.v. het te geven ;). Het reizen was dus echt wel een grote en zware stap en ik moet zeggen dat ik best trots ben, dat ik er zonder echte kleerscheuren vanaf ben gekomen (met al mijn baggage!)
Ik ben wel al hele leuke mensen tegengekomen. Een jongen die in antigua spaans ging studeren (en zwaar onder de indruk was van mijn spaans, terwijl ik 3 woorden sprak). Daarnaast ben ik ook een vrouw tegengekomen die geboren is in australie en woont in London, maar op weg was naar haar vriendin in wederom antigua, maar wel net uit combodia kwam. Dat noem ik pas bereisd.
In guatemala-city werd ik opgewacht door Gilda. Ze is echt heel aardig. Ik ben erg blij dat ik met haar hulp reis, want zelf was ik denk ik nooit meer ergens veilig aangekomen, zo moe als ik was gister.
Goed, het is helaas weer genoeg geweest voor vandaag. Ik ga mijn bus naar quetzaltenango proberen te halen. En dan kan ik pas echt beginnen met acclimatiseren.
Heel erg bedankt voor jullie berichtjes! Het was fijn om te weten dat jullie met me meeleefden.

-XxX-

  • 14 Juli 2009 - 17:40

    Kelly:

    Heee Blanca!
    Jeee dat lijkt me echt net zo spannend.. Echt net op tijd het vliegtuig in! Jeee alleen als ik er aan denk begin ik al te zweten :p
    Oehh ben echt benieuwd naar hoe het er uit ziet! Hoop dat je toch nog wat foto's kunt maken, ondanks hun geloof :P
    Liefss

  • 14 Juli 2009 - 19:07

    Annemiek:

    Hoi Blanca
    Je hebt wel gelijk een vuurdoop gekregen met je reisavontuur : fijn dat alles toch goed gekomen is en Supergoed van je tot zo ver : ga zo door
    Ontzettend veel plezier de komende weken !! we zullen met veel belangstelling je blog lezen

    lieve groetjes Wout en Annemiek

  • 14 Juli 2009 - 21:53

    Susan:

    Hey Blanca!
    Al een avontuur voordat je aangekomen bent:p Maar ik ben hartstikke trots op je! Hopelijk heb je het erg naar je zin! Ben benieuwd naar je volgende verhalen:)

    Liefs Suus

  • 14 Juli 2009 - 22:02

    Ilse:

    haaaa lady!!
    tjonge!hahaha, wat een avontuur al. maar goed, na dit aovntuur kan je alles aan toch?..;)
    heel knap van je en ik ben blij dat je heel aangekomen bent!
    kom je ook weer heel terug?;)
    ik kijk uit naar je volgende blog en leuk dat je nieuwe mensen leert kennen, dat is misschien ook wel een van de leukste dingen van reizen.
    heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier daar meid!!!ik drink er eentje op je tijdens de vierdaagse feestjes!!(K)liefssss
    adios amigo!!!

  • 15 Juli 2009 - 10:54

    Sabine:

    meid, wat kun jij lekker schrijven zeg..leest heerlijk weg...ik ben benieuwd naar wat nog komen gaat..pas goed op jezelf en geniet!!
    liefs sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Het België van Honduras...

Recente Reisverslagen:

10 September 2009

Thuis

04 September 2009

Afscheid

31 Augustus 2009

Antigua

23 Augustus 2009

Surprise

18 Augustus 2009

Droomreis
Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 65734

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: