Dos veces Increible - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Dos veces Increible - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Dos veces Increible

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

03 Februari 2010 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoi allemaal,

Het spijt me heel erg voor het late bloggen! Op de een of andere manier hou ik geen tijd over om te bloggen, maar nu ik eraan begin heb ik geen idee meer wat ik gedaan heb. Goed, de lessen bleven gewoon doorgaan. Heb alle grammatica herhaald, maar er was helaas geen tijd om nog wat nieuws te leren. Groot nieuws, ik heb een turnhal gevonden! Helaas was de les al voorbij toen ik langs kwam, maar ik was volgens de trainer meer dan welkom om te komen helpen. Helaas ben ik daarna op reis gegaan, ziek geworden en hartstikke druk geweest met m'n werk, dus ben er nog niet voor een tweede keer langs geweest.
Die reis was afgelopen weekend en ik ben naar Tikal geweest! Het was volkomen niet in de planning, maar door onvoldoende belangstelling zou de reis niet meer doorgaan. Toen vervolgens 3 treurig kijkende vriendinnen aan me vroegen of ik mis niet een heel klein beetje zin had om te gaan. Nou, toen heb ik mezelf maar opgeofferd om te gaan ;). Het is een ongelofelijk mooie plek. We gaan van Xela in een ruk door naar een dorp dicht bij de grotten. In Pick-up naar Lanquin om te ontbijten, de grot in (met kaarsjes en al!), dan naar Semuc om te zwemmen, in de microbus naar Flores om te slapen (eindelijk), volgende dag naar Tikal (met Canopy), door naar Rio dulce en vervolgens weer naar huis. Deze keer waren er enkele wijzingen. Ik ben niet nog een keer de grotten in gegaan en blij toe. Ik heb de ALLERmooiste plek op aarde gezien. Ik heb foto's gemaakt, maar die zijn niets in vergelijking met de werkelijkheid. Het was een waterval, heel breed, in een verborgen plek midden in het bos en het regende gouden blaadjes. Ongelofelijk mooi. De tweede verandering die het enorm waard maakte is dat ik naar Livingston ben geweest!!! Voor de niet-geïnformeerde: Livingston is een stukje Afrika in Guatemala, ze hebben hun eigen taal, eigen muziek en zijn pikzwart. Het was super om dat meegemaakt te hebben. Verder hebben we ongelofelijk plezier gehad, maar het waren niet zulke feestbeesten, dus heb in Rio dulce mezelf maar vermaakt met heerlijk lezen onder de sterrenhemel en met Jeft te kletsen.
Maandag was m'n eerste dag van m'n werk in het Duitse kliniek. Helaas was ik een beetje ziek (eigenlijk meer van vermoeidheid) dus heb niet de hele dag volgehouden. Het is wel erg leuk. Ik wordt begeleid door een 17-jarig meisje, die net 4 weken in het lab werkt. We moeten bloed afnemen, tests doen (glucose, cholesterol, hematocriet, volledig bloed analyse, etc.) en af en toe wat injecties geven (dat is ten minste bekend ;)). Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo veel zin in had, want lab was precies wat ik niet zo leuk vond van bio. Maar het is veel beter dan ik dacht. Silvia (mijn begeleidster) is super aardig, ze neemt alle tests met me door en vertelt me alle procedures. Dinsdag had ik al m'n eerste solo-test gedaan (een zwangerschapstest). Helaas bleken toen de testen niet alleen van bloed te zijn, maar ook van plas en erger nog... poep. Maar gelukkig hoef ik dat niet zelf te doen. Vandaag was het hoogtepunt, je voelt het al aankomen... Ik heb m'n eerste bloedafname gedaan! Jeej, ik was best zenuwachtig, maar het ging heel erg goed. Dus ben helemaal klaar voor meer!
Laat van jullie horen! Hoe het weer is, school, sport, whatever, zodat ik niet vergeet hoe het leven in NL is. Tot blog se!

  • 04 Februari 2010 - 05:41

    Daantje:

    WOW!! Wat klinkt dat allemaal super ^^ Gezellig, nieuwe dingen zien en leren, druk, mooie natuur, leuke mensen, turnhal, enz. Volgens mij zit je helemaal op je plek daar. Geniet er van!

    Kus Daantje

  • 04 Februari 2010 - 12:56

    Floortje:

    Heeej Blanc!!!

    Vet stoer dat je zoveel verantwoordelijkheid krijgt, staat lekker goed op je cv;) Die waterval klinkt echt zow mooi! Ga je daar ook nog met Anoek naartoe?

    Je wilde wat nieuws over Ned. dus hier komt het:
    De sneeuw komt en verdwijnt steeds, momenteel is het weg en vriest t niet (thank God!).
    Heel goed nieuws voor Kevin en ik: we hebben per 2 maart een nieuw stekkie in de Aldenhof! Morgen gaan we kijken.
    Sport gaat lekker. Dit weekend wezen helpen op wedstrijd en is ook op t jeugdjournaal geweest. Daarnaast doe k nu een cursus boksen en ik moet je zeggen, ik heb verrekte spierpijn overal waar je het maar kunt verzinnen;)
    Zaterdag feestje van Nikki, we gaan naar de bios en drankje doen. Ik vind het iig heel jmmr dat j er niet bij kunt zijn, maar jij hebt daar ook heel veel leuks te doen;)

    Zo, nu ben je iig n btje bijgepraat over mij, nu de rest nog;)

    Geniet nog lekker van je reis, het klinkt nog steeds super!

    Knuf Floortje


  • 05 Februari 2010 - 11:12

    Roos:

    heey blanca,

    hier mijn update,
    mijn lessen zijn weer begonnen en dit semester heb ik bijna alleen hoorcolleges dus dat is heel relaxt. al ben in na 5 uur, het 6e uur niet meer geinteresseerd.
    vooral ook omdat ik nu vakken heb als: arbeidsrecht, europees recht en ..... economie!! ik HAAT economie.
    mr goed het moet.

    turnlessen gaan wel goed. jou les is ook overgenomen maar dat wist je vast wel. ik raak er nu aan gewend dat jij die les niet meer geeft. maar het is wel jammer om de laatste minuten niet met je bij te kletsen.

    in groningen is het strooizout op dus zijn de wegen spekglad. vanavond gaat het weer regenen en vannacht gaat het vriezen. je begrijpt.

    zaterdag naar de film met nikki's feestje, zoals floor al zei.
    en laatst met daan geskiped! was heel grappig want we praatten steeds doorelkaar.

    veel plezier en meer schrijven!!!
    xx roos

  • 07 Februari 2010 - 18:05

    Amal:

    Hoi die lief, wat was je naam alweer? haha.
    Super vooral de waterval. Ben benieuwd naar de foto's. Bij ons is het nog winter wordt komende week kouder weer.Ik heb tegenwoordig ook een opgenomen wekelijkse column (heel kleine hoor) voor tv Nijmegen1. Werk, studie+andere bezigheden zijn nog steeds dezelfde. Ik kan niet wachten tot vakantie over een week, niet om carnaval te vieren, maar om mijn studie achterstand in te halen. Ben een beetje grieperig sinds een week maar het gaat wel met flink slaap en rust.
    take care schat,
    Amal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 65675

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: