Relaxen - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Relaxen - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Relaxen

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

24 Januari 2010 | Guatemala, Quetzaltenango

Hoi allemaal,

Hoe is het daar in Nederland? Hier nog steeds frisjes 's ochtends en na het uitgaan 's nacht. Iets wat ik de laatste week veel gedaan heb, en weet je wat me opgevallen is... Bij het dansen heeft elke jongen zijn eigen 'specialiteit'. Zo was er eentje die obsessive compulsive naar rechts bleef draaien, zo erg dat ik op een gegeven moment zelfs mijn avondeten naar boven voelde komen :-O. Iemand anders danste de hele tijd door zijn knieën, wat er goed uit kan zien, maar super zwaar is, vooral als je net als ik gewoon een kop groter bent dan de jongen. Mijn beenspieren heb ik dus erg goed getraind. Maar het is wel altijd super gezellig moet ik zeggen. En natuurlijk heel verschillend dan in Nederland. Ze dansen hier jongen aan meisje dansen, enkel salsamuziek (of reagaton) en de jongens komen je ook echt te dans vragen (en zeggen bedankt, na het dansen).
Wat heb ik verder nog gedaan, o ja! Ik heb voor het eerst in m'n leven yoga gedaan! Super zwaar!!! Omdat de beginners tijd onder cena of desayuno is, ben ik naar de intermediate gegaan (slecht idee ;)). We moesten dingen doen die echt voor het oog onmogelijk waren! Ik heb spieren uitgerekt die ik niet dacht te hebben. 's Avonds voelde ik het wel in mijn spieren, wat me ongelofelijk bang maakte voor de volgende dag, maar por suerte voelde ik er nauwelijks wat van, dus het is zeker voor herhaling vatbaar.
Ik heb deze week de imperfecto de subjuntivo geleerd en ik weet nu al dat ik dat nooit ga gebruiken. Maar het is altijd verfrissend om qat nieuws te leren. Verder heb ik eigenlijk alleen maar alle grammatica in gebruik genomen door ontzettend veel te kletsen (Jeft is mijn leraar voor de komende weken).
Dit weekend is iedereen Tajumulco beklimmen, maar ik heb besloten om thuis te blijven om bij te komen. En ik moet zeggen dat ik daar nog geen spijt van heb. Uitslapen tot 9 uur (ok dat klinkt niet eens zo laat, maar dat is het wel) lekker in de zon lopen, geturnd in de zon op een grasveld zo zacht dat je er zonder pijn handstanddoorrol kon doen (samen met Caitlin). Uitgezocht of er een turnhal is, maar daar moest ik maandag maar 's langsgaan. Vandaag heb ik een heel eind gelopen, daarna uitgerust in de schaduw en wat gelezen. Om vervolgens terug te lopen (ongeveer anderhalf uur gewandeld) en naar el Cuartito te gaan, voor mijn licuado en het internet. Vanmiddag de subjuntivo maar 's doornemen, want daar krijg ik volgende week een pop-quiz van. En ik moet eindelijk mijn dagboek eens bijschrijven, want ik loop inmiddels 3 dagen achter. O, en gister heb ik Twilight gezien; Jill: je hebt helemaal gelijk, het is een super film. Helaas lukt 'wie is de mol' nog niet om te kijken. Daar is het internet te traag voor.
Nou zijn we helemaal weer bijgepraat. Volgende week m'n laatste weekje les en dan begint het echte leven met hard werken enzo.
Dikke knuffels a todos en tot schrijf ze.

  • 24 Januari 2010 - 19:48

    Amal:

    hoi hoi die lief,
    super. Wat ben ik blij voor je dat je zo kunt genieten. Bijzondere ervaring. succes met het werk volgende week. ben benieuwd naar je ervaring. En take care.
    Amal

  • 24 Januari 2010 - 21:07

    Susan:

    Hopen dat je die turnhal gaat vinden! En balen dat je geen wie is de mol kan kijken! Het is erg spannend;) (flauw om te zeggen weet ik:P)

    Pas goed op jezelf! Liefs

  • 24 Januari 2010 - 22:10

    Anne-lena:

    Gisteravond had ik een gesprek over hangmatten, kampvuurtjes en slapen onder de sterrenhemel. Ik had zo'n zin in zomer gekregen dat ik vanochtend vol vertrouwen mijn gordijnen opentrok in de hoop een eerste zonnetje te begroeten... maar het sneeuwde, *%@$!! sneeuw!! ALWEER! Ik ben zo jaloers op je wandelingetjes in de zon en lezen in de schaduw...
    Liefs en zullen we snel weer skypen? Ik mis je!
    Anne-lena

  • 24 Januari 2010 - 22:12

    Anne-lena:

    BTW, mooi shot van de dameswc van ICA trouwens :P

  • 25 Januari 2010 - 11:34

    Rina:

    Hee Blanca! :)
    Leuk om je verhalen te lezen! :D En de foto's zijn ook mooi zeg :)

    Ik moest wel lachen toen ik het stukje over de yoga las :p Ik ken het gevoel ;)
    Heel veel plezier en geniet ervan! :)
    Kuss!

  • 25 Januari 2010 - 11:40

    Anoek:

    Hee Blancii

    ik liep alweer een heel stuk achter met lezen, maar het blijft ook echt alleen maar positief wat je schrijft! Superleuk!!! En ik heb superveel zin om ook te gaan maar dat had ik al gezegd hè. Tot snel!

    dikke kus, Anoek

  • 26 Januari 2010 - 14:12

    Monique:

    He lekker aan 't genieten lees ik!!! Ik gun het je hoor! groetjes van de turnmeiden van de vrijdag! Leuk om te lezen hoe en wat je daar doet!"TIS hier nog erg koud dus geniet maar lekker van de zon.

    Dikke kus,
    Monique

  • 26 Januari 2010 - 15:23

    Roos:

    heey blanca,
    super dat je een vloer gevonden hebt.
    misschien vind je je nieuwe passie in ritmisch gymnastiek. moet je wel steeds de spagaat kunnen natuurlijk.
    veel yoga dus. haha

    goede keuze om een dagje vrij te nemen. jij vind 9 uur uitslapen. ik neem vandaag ook een dagje vrij. is het erg dat ik om half 4 'smiddags ging ontbijten?

    xx roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 942
Totaal aantal bezoekers 65678

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: