Zuid-amerika eindelijk! - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Blanca Broek - WaarBenJij.nu Zuid-amerika eindelijk! - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Blanca Broek - WaarBenJij.nu

Zuid-amerika eindelijk!

Door: Blanca

Blijf op de hoogte en volg Blanca

21 Juni 2017 | Peru, Ayacucho

Lieve lezertjes,

Het is weer even geleden dat ik dit medium gebruikte, maar een nieuw coschap verdient een blogje. Inmiddels ben ik alweer een week aan het reizen in Peru. Vorige week ben ik door Lucia op het vliegtuig naar Londen gezet, waarna ik vervolgens in 12,5 uur door gevlogen ben naar Lima. Hoewel deze stad aan de zee ligt (en ik heb kunnen genieten van de nodige surfende Peruanen), was het weer een heel stuk minder mooi dan bij jullie. Na een dagje struinen en een dagje een walking tour in het oude gedeelte gevolgd te hebben, had ik lima wel weer gezien.
Op naar Huaraz (iets noordelijk), nogal een omweg maar volgens de verhalen erg de moeite waard. Vooral laguna 69 is een must-see. Wat dan ook de reden was dat ik de dag na aankomst in Huaraz, totaal ongeacclimatiseerd van 3600m naar dat meer op 4600 m ben gezwoegd. De toegangsweg zou de volgende dag sluiten en dan was hij niet meer te bereiken. Sloom als een slak en met het nodige doorzettingsvermogen, stoppend elke keer als ik toch wat zwart voor m'n ogen ging zien, heb ik het gehaald. Het was adembenemend mooi (al kan dat wellicht ook de hoogte zijn geweest). Ik ben iig erg blij dat ik mezelf zo ver gepusht heb.
De volgende dag ben ik met Eva (Belgisch meisje uit mm hostel) de tocht dunnetjes over gaan doen. Maar dan low-budget: in een collectivo stappen en zelf eten en drinken mee. De tocht naar laguna Churup was een stuk leuker (inclusief staaldraadje om de berg mee op te klimmen). Het meer was nog steeds ongelofelijk mooi, maar duidelijk van een andere categorie dan laguna 69.
Inmiddels was het tijd om ook was op weg te gaan richting Cusco, waar mijn coschap zal plaatsvinden vanaf maandag. Dus na een busrit van 18 uurben ik nu in Ayacucho beland. Een mooi koloniaal dorpje met een uitstraling van Antigua (in het klein dan). Waar ik geloof ik de enige toerist ben :-D. En morgen stap ik voor de volgende 20 durende busrit richting de (voorlopige) eindbestemming Cusco.
Na wat initiële opstartproblemen val ik al heel snel weer in een lekker backpack ritme en ik moet zeggen dat ik me nu al, na Zuidoost-Azië en Afrika, me veel meer thuis en vertrouwd voel in zuid-Amerika. Laat alle avonturen dus maar komen!

Dikke knuffels,
Blanca

  • 21 Juni 2017 - 23:52

    Annemiek:

    Hoi Blanca
    Wat ontzettend leuk om je blog weer te kunnen volgen
    Je hebt al weer een heel avontuur beleefd en mooie natuur gezien
    Heel veel succes met je co schappen in Cusco
    Laurens is daar ook geweest tijdens zijn tocht naar de Machu Picchu die zal zeker ook op jouw lijstje staan
    Nogmaals heel veel plezier
    lieve groetjes Wout en Annemiek

  • 22 Juni 2017 - 09:36

    Anne-lena:

    Ha lief Blancaatje,
    Yes! Wat heerlijk :) Ik ben blij om zo aan het begin van mijn werkdag dit reisverslag te lezen!
    Liefs,
    Anne-lena

  • 22 Juni 2017 - 14:28

    Amal:

    lieve Blanca,

    wat fijn dat het goed met je gaat en dat je aan het genieten bent. Heel veel succes en plezier verder. Ik zal je met plezier volgen.

    dikke knuffel,
    Amal

  • 25 Juni 2017 - 18:26

    JanBroek:

    Hoi Bi Ba Blanca,

    Je gaat weer lekker zo te lezen.
    Geniet er van.
    Gr,
    Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanca

Ik ben geboren in Honduras, en daarom ligt midden-amerika heel dicht bij mijn hart. Hoewel mijn andere passie (turnen) niet beoefend wordt in midden-amerika, ben ik van plan er erg vaak heen te gaan! Veel leesplezier en laat wat berichtjes achter!

Actief sinds 09 Juli 2009
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 65644

Voorgaande reizen:

14 Juni 2017 - 21 September 2017

SEH in Cusco

27 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Tropengeneeskunde in Tanzania

04 Januari 2014 - 22 Maart 2014

Gynaecologie in Nicaragua :-)

08 Januari 2010 - 25 April 2010

The return of the blond girl...

13 Juli 2009 - 09 September 2009

Het België van Honduras...

Landen bezocht: